DİŞ BAKIMINDA SINIFTA KALDIK
Ülkemizdeki kişisel bakım alışkanlıkları gelişmiş ülkelerin çok gerisinde. Pazarda çok fazla ürün var. Tüketicilerin ürünlere karşı sadakati düşük. Diş bakımıyla ilgili rakamlar özellikle çok kaygılandırıcı. Ülkemizdeki her üç kişiden bir tanesi dişlerini günde bir kez bile fırçalamıyor. Bunun sonucunda, ülkemizin DMF endeksi yani ağızdaki çürük, eksik ve dolgulu diş oranı 5,2 gibi çok yüksek bir noktaya gelmiş durumda. (Bu rakam Avrupa’da sadece 1,4 -1,6 arasında)
SİGNAL'İN SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
Signal, Dünya Diş Hekimleri Birliği (FDI) ve Türk Diş Hekimleri Birliği ile “Ağzına Sağlık Türkiye” projesinin yanı sıra “Sağlığı Geliştiren Okullar” projesini yürüterek bu derde çözüm getirmeye çalışıyor. Türkiye’deki ağız sağlığı profilinin saptanmasını hedefleyerek ve ağız sağlığının genel sağlığa olan etkilerini ortaya koymaya çalışıyor. Ağırlıklı olarak doğu bölgemizdeki yer alan 11 ilde 100 bin çocuğa ulaşmayı hedefliyor.
KADINLAR DÜRÜSTLÜK İSTİYOR
The Future Laboratory CEO’su Chris Sanderson ve Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım, Pazarlama Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer, kadın tüketicilerdeki değişime de dikkat çekiyor. Önümüzdeki dönemde, kadınların bedenlerine daha fazla zaman ve para harcayacaklarını belirten Sanderson ve Dinçer, “wellness” pazarının 2017’de 759 milyar Euro (2,05 trilyon TL) değere ulaşacağını öngörüyor. Sanderson ve Dinçer’e göre, kadınlara yönelik iletişimde başarılı olmanın temel koşulu onlara kulak vermek ve her koşulda “dürüst”, “samimi ve “güvenilir” olmak.
ALDATANI AFFETMİYORLAR
Kadınlar kendilerine verilen sözlerin tutulmamasından nefret ediyor. Onları kandıran kuruluşları bağışlamıyorlar. Kadınlar alışveriş kararlarında, başka kadınların tavsiyelerine büyük önem veriyor. Bu açıdan, pazarlamacılar için beğenilerin paylaşıldığı sosyal ağlar büyük bir önem taşıyor. Örneğin, Euromonitor International verilerine göre Pinterest’in 70 milyonu aşkın üyesinin yüzde 80’i kadınlardan oluşuyor.