Bütçenizle mücadele ediyorsanız, yalnız değilsiniz.
Kontrol edilebilir bir maliyet, adından da anlaşılacağı gibi, bazı analizler, stratejik düşünme ve genel bir proaktif yaklaşımla azaltılabilen operasyonel bir harcamadır.İşte restoran sahiplerinin, operatörlerin ve yöneticilerin kontrol altına alınabilecek maliyetleri azaltabilmeleri ve azaltabilmeleri için altı yol.
Yeniden Kontrol Edilmeye Değer Restoran Kontrol Edilebilir Maliyetleri
Geç ücretler, biletler ve para cezaları. Ücretler bir kovadaki klasik bir damla örneğidir. Biri çok fazla görünmeyebilir, ancak ücretler işin diğer alanlarına yönelik bütçeyi hızla artırabilir ve tüketebilir. Restoran sahibi veya işletmecisi olarak karşılaşabileceğiniz bazı ücret örnekleri:- Lisans ve izin ile ilgili geçiş ücretleri
- Bir restoran teslimat aracı için park cezası
- Borç ödemeleri
- Su, gaz veya internet faturasından kaynaklanan gecikme ücretleri
- Gürültü şikayetleri
- Aşırı servis yapanlar için cezalar
- Sağlık kuralları ihlalleriyle ilgili para cezaları
- Akıllı restoran teknolojisine yatırım yapın. Örneğin bir Adisyon Programı edinin.
Eski moda sorunlara ileri teknoloji çözümler - hırsızlık, ısıtma ve soğutma gibi - her zamankinden daha ucuz ve başa çıkmaları kolaylaşıyor
Potansiyel veya yinelenen restoran ücretleri ve fatura listenize dayanarak, aylık ödemelerin son tarihlerini bir takvime girin ve faturaların ne zaman geleceğini size bildirecek hatırlatıcıları planlayın. Birkaç dakikalık planlama size yüzlerce lira kazandırabilir.
Elektrik kullanımını sınırlamak zor olsa da istisnalardan biri, sıcaklıkları izlemenize, ısıtma ve soğutma zamanlarını planlamanıza ve telefonunuzdan veya bilgisayarınızdan gerekli ayarları yapmanıza olanak sağlayan Ecobee veya Nest gibi akıllı bir termostat takmaktır. Elektrikli termostatlar, personel ve müşteri mutluluğunu korurken elektrikten daha az harcama yapmanıza yardımcı olur.
Benzer şekilde, şimdi bir akıllı video kameraya yatırım yapmak için iyi bir zaman olabilir. Kameraların nerede olduğu konusunda çalışanlarınızla dürüst olun, onların üzerinde casusluk yaptığınızı hissetmelerini istemezsiniz. Yine de, restoranınızda neler olup bittiğini dikkatlice izlediğinizi hissetmelerini istersiniz. Telefonunuzdan dilediğiniz zaman veya yerde göz attın.
Hırsızlığın önlenmesi üzerine, kameralar ayrıca müşteriler ve personel arasındaki veya çalışanlar arasındaki anlaşmazlıklara da yardımcı olur. Geçmiş kamera kayıtlarına hızlı bir bakış, karışıklığı ve pahalı anlaşmazlıklardan ayrıca yasal işlemlerden uzaklaştırabilir.